Newsletter w sklepie internetowym – dlaczego warto go wprowadzić?

Newsletter w sklepie internetowym – dlaczego warto go wprowadzić?

19 grudnia, 2020 0 przez Redakcja

Coraz częściej odwiedzając różnego typu strony internetowe, czy to blogi, czy sklepy możemy natknąć się na propozycję zapisu do newslettera. Jest to coraz częściej spotykany sposób na komunikację z klientem w branży e-commerce. Newsletter ma wiele zalet, a jego regularne prowadzenie może przynieść twojej firmie wiele korzyści. Zobacz, dlaczego warto wprowadzić mailing w sklepie internetowym i do czego przydaje się newsletter.

Czym jest newsletter?

Na samym wstępie warto wyjaśnić, czym dokładnie jest newsletter. Jest to cykliczny mailing, który jest wysyłany do klientów, którzy wcześniej wyrazili zgodę na tego typu działanie. Newsletter może być wysyłany w regularnych odstępach czasu np. raz na siedem dni, raz na 2 tygodnie czy raz na miesiąc. Istnieją również strony, które wysyłają maile do swoich klientów okazjonalnie. Jeśli chodzi o zawartość takiego maila, to będzie ona w dużej mierze uzależniona od tematyki sklepu internetowego.

W ramach newslettera można wysyłać klientom informacje o promocjach, rabatach, nowych produktach, ofertach specjalnych czy też informacje dotyczące kwestii organizacyjnych np. pracy danego sklepu w dni świąteczne. Dzięki mailingowi można budować więź z klientem oraz nawiązywać z nim kontakt. To też dobry sposób na zwiększenie sprzedaży. Oczywiście nie musisz pisać do każdej osoby osobnego maila i wysyłać go ręcznie. Konieczna jest automatyzacja mailingu, która przyśpieszy ten proces.

Zalety wysyłania newslettera do klientów

Newsletter to bardzo wszechstronne narzędzie marketingowe. Możesz je wdrożyć niezależnie od tego, jaką branżą się zajmujesz. Dzięki niemu możesz w szybki i bezproblemowy sposób przekazać swoim klientom ważne informacje. Newsletter pomoże Ci też generować ruch na stronie. Po kliknięciu, w jakiś element newslettera odbiorca zostaje przekierowywany na stronę internetową, co zwiększa liczbę odwiedzin. Biorąc pod uwagę korzyści, jakie może Ci przynieść mailing, koszt wdrożenia newslettera nie jest bardzo duży.

Jeśli dopiero zaczynasz stawiać swoje pierwsze kroki w branży e-commerce, to wysyłanie newsletterów do klientów pomoże Ci zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki. Klienci chętniej będą też do Ciebie wracać, jeśli regularnie będziesz przypominać o swoim sklepie za pomocą mailingu. Warto jednak tworzyć treści w taki sposób, aby były one zachęcające dla klientów. Oferuj specjalne rabaty dla osób, które są zapisane do newslettera i to im jako pierwszym wysyłaj informacje na temat planowanych promocji czy produktów, które pojawią się w sklepie.