Zakładanie sklepu internetowego: o czym musisz pamiętać?
1 maja, 2021Założenie własnego sklepu internetowego jest prostsze niż myślisz. Wystarczy mieć dobry pomysł, trochę odłożonych pieniędzy i dużo chęci. Branża e-commerce jest jedną z najlepiej rozwijających się gałęzi rynku zarówno w Polsce jak i Europie. Większość zakupów, szczególnie w dobie pandemii przeniosła się do Internetu. Statystycznie aż 80 proc. Polaków deklaruje, że co miesiąc robi zakupy w sieci. Jak widzisz jest to ogromny rynek, na którym wbrew pozorom dosyć łatwo zaistnieć. O czym musisz pamiętać przed założeniem sklepu internetowego?
Wygląd i funkcjonalność sklepu internetowego
Praca w korporacji już cię zmęczyła? Zastanawiasz się jak inaczej zacząć zarabiać? Otwórz sklep internetowy. Po wybraniu swojej niszy czas na zaplanowanie wyglądu strony. Projektując sklep internetowy trzeba pamiętać, że większość z nas jest wzrokowcami. Chętniej wejdziemy na stronę, która przyciągnie nas estetycznym wyglądem, czy ciekawym opisem. Dlatego pozyskiwanie klientów zaczyna się już na etapie projektowania sklepu od strony estetycznej.
Drugim, równie ważnym aspektem jest funkcjonalność strony internetowej. Czy zakupy na niej są intuicyjne, czy łatwo da się wyszukać konkretne przedmioty i informację? Pamiętaj, aby dodać zakładkę z kontaktem, zarówno mailowym, jak i telefonicznym. Stronę możesz uzupełnić także o zakładkę przekierowującą do social mediów. Koniecznie zamieść regulamin sklepu oraz płatności. Jeśli jeszcze nigdy nie tworzyłeś regulaminu, to skorzystaj z pomocy prawnika lub kogoś z większym doświadczeniem.
Polityka prywatności
Nie możesz otworzyć sklepu internetowego nie biorąc pod uwagę ochrony danych osobowych. Jest to jeden z ważniejszych aspektów dla klientów. Poza tym jest regulowany prawnie. Tutaj należy umieścić informację czy gromadzone przez nas dane konsumentów udostępniane są innym podmiotom oraz w jaki sposób je chronimy. Powinieneś również napisać, w jaki sposób klienci mogą zaktualizować swoje dane lub usunąć je z twojej bazy.
Wszystko o dostawie
Sklep internetowy nieodłącznie powiązany jest z dostawą. Stanowi ona kluczowy element, dlatego musi być bardzo dobrze dopracowana. Najbardziej opłaca się podpisać umowę z firmą kurierską lub dostawczą, tak aby zminimalizować koszty przesyłek zarówno po stronie klienta jak i twojej. Na stronie umieść cennik przesyłek oraz przewidywane terminy dostawy. Jeśli wiesz, że dostawa może się przedłużyć, to koniecznie poinformuj o tym klienta. Najlepiej jeszcze na samym początku.