Warsztaty samochodowe
8 grudnia, 2021Nie tajemnicą jest to, że wiele warsztatów samochodowych wymienia klocki hamulcowe, tarcze, olej i te inne kluczowe płyny eksploatacyjne. Tego typu naprawy są tymi najczęściej wykonywanymi, a znaczna część właścicieli aut wykonuje takowe na własną rękę, bo na czymś w tym stylu da się sporo zaoszczędzić. Jednym słowem taki typowy warsztat samochodowy to jego szef i kilku mechaników pracujących przy podnośnikach i dlatego też nawet jeśli te naprawy są tymi typowymi, to szef warsztatu musi zapłacić i na dokładkę jego pracownicy. Właśnie ze względu na te konkretne przyczyny tak wielu z nas decyduje się na naprawę we własnym zakresie, bo tak właśnie się oszczędza. Problem tkwi jedynie w tym, że typowy właściciel auta nie ustawi geometrii samodzielnie, bo do tego potrzeba sprzętu.
Wiele wzmianek dotyczących narzędzi.
zatrudniające kilku specjalistów sporo zarabiają na robieniu geometrii i na wielu innych usługach, do których wykonania niestety potrzeba jakichś lepszych maszyn wartych grube tysiące. Takich raczej nie kupują właściciele aut, bo lepiej jest pojechać do mechanika, po to by wykonał kilka napraw na podnośniku, niż samemu kupować podnośnik z myślą o tej jednej naprawie. Tak nikt nie postępuje i co równie istotne lepiej jest wykonać naprawę u profesjonalisty, bo możemy wymienić klocki hamulcowe, ale wymiana przegubu może być już dla nas zbyt skomplikowaną i to nie ze względu na to, że nie potrafimy wykonać takowej, tylko ze względu na to, że brakuje nam tych drogich narzędzi. Mowa tu o tym, że nawet narzędzie takie jak klucz dynamometryczny zaliczany do tych długich kosztuje tylko co dwie pary dobrych markowych butów i nie każdy nabędzie takowy, tylko po to by nakrętkę dokręcić z odpowiednią siłą. Taka opcja raczej odpada, bo za równowartość takiego klucza mechanik może nam pomóc z takim problemem po wielokroć.
Rozbudowa warsztatu samochodowego.
Nie tajemnicą jest też i to, że warsztaty samochodowe w sporych miastach rywalizują ze sobą. Mowa tu choćby o tym braniu kredytów na rozbudowę stanowisk pracy, czyli w zmianę stanu faktycznego, polegającą na tym że teraz są cztery podnośniki do aut, a po wzięciu kredytu będzie ich sześć i kolejnych dwóch mechaników w danym warsztacie. Takie rozumowanie jest rzecz jasna normą w tych sprzyjających ekonomicznie czasach, bo wtedy dosłownie trzeba inwestować w osprzęt, po to by dany warsztat samochodowy zarabiał więcej, ale trzeba też zatrudniać profesjonalnych mechaników, którzy mają umiejętności i co równie istotne nie boją się pracy z nowoczesnymi pojazdami.