Marketing w mediach społecznościowych podstawą dla małych biznesów?

Marketing w mediach społecznościowych podstawą dla małych biznesów?

14 czerwca, 2021 0 przez Redakcja

Niewielkie przedsiębiorstwa nie dysponują niestety zbyt dużymi nakładami finansowymi pozwalającymi na tworzenie rozbudowanych kampanii marketingowych, przez co ich właściciele muszą liczyć każdy grosz przeznaczony na reklamę w internecie. Jednym z ciekawszych i, co najważniejsze, tańszych sposobów na pozyskiwanie klientów jest aktywne prowadzenie profilów w najpopularniejszych mediach społecznościowych. Czy aktywność na Facebooku czy Instagramie faktycznie jest tak istotna dla małych przedsiębiorstw?

Marketingowe zalety mediów społecznościowych

Media społecznościowe stanowią obecnie kanał informacyjny, w którym koncentruje się duża część współczesnego życia społecznego. Pozwalają one na łatwą wymianę wiadomości pomiędzy użytkownikami, co przekłada się także na znacznie bliższy kontakt z marką. Ze względu na stopniowe przenoszenie się życia towarzyskiego do internetu, obecność firmy w mediach społecznościowych jest nie tylko niezwykle istotna ze względów wizerunkowych, ale też praktycznych. Ostatecznie prowadzenie profilu na Facebooku czy Instagramie jest nie tylko relatywnie tanie (tą kwestią zajmiemy się w dalszej części artykułu), ale przede wszystkim niezwykle efektywne. Marketing internetowy zazwyczaj trafia w gusta osób już częściowo zainteresowanych produktem, a także pozwala na osiągnięcie efektu świeżości i łatwe wyeksponowanie społecznej reakcji na produkt (opinie użytkowników, reakcje pod postami itd.). To właśnie ten ostatni aspekt stanowi kluczowy krok do skutecznego prowadzenia profilu firmy w mediach społecznościowych – należy postawić na ciągłą interakcję z użytkownikami, zarówno w ramach częstego wstawiania postów, jak i odpowiadania na komentarze i angażowanie czytelników w życie profilu poprzez konkursy, zagadki czy inne działania typu call to action.

Tanie media społecznościowe dla firmy – prowadzić samodzielnie czy komuś zlecić?

W przypadku mniejszych firm większość właścicieli decyduje się na samodzielne prowadzenie profilów w mediach społecznościowych. Jest to zdecydowanie najtańsze rozwiązanie i wcale nie musi być błędem, ale wymaga doskonałej znajomości trendów w świecie marketingu internetowego. Profile na Facebooku czy Instagramie muszą być prowadzone ciekawie i właściwie, bo bezpośrednio przekłada się to na zasięgi oraz liczbę zainteresowanych klientów. W przypadku braku wiedzy i zdolności graficznych lub niewielkich zasobów czasowych warto zlecić komuś prowadzenie mediów społecznościowych. Generuje to umiarkowanie wysokie koszty, ale powinno pozytywnie przełożyć się na sprzedaż produktu.