Marketing w mediach społecznościowych podstawą dla małych biznesów?
14 czerwca, 2021Niewielkie przedsiębiorstwa nie dysponują niestety zbyt dużymi nakładami finansowymi pozwalającymi na tworzenie rozbudowanych kampanii marketingowych, przez co ich właściciele muszą liczyć każdy grosz przeznaczony na reklamę w internecie. Jednym z ciekawszych i, co najważniejsze, tańszych sposobów na pozyskiwanie klientów jest aktywne prowadzenie profilów w najpopularniejszych mediach społecznościowych. Czy aktywność na Facebooku czy Instagramie faktycznie jest tak istotna dla małych przedsiębiorstw?
Marketingowe zalety mediów społecznościowych
Media społecznościowe stanowią obecnie kanał informacyjny, w którym koncentruje się duża część współczesnego życia społecznego. Pozwalają one na łatwą wymianę wiadomości pomiędzy użytkownikami, co przekłada się także na znacznie bliższy kontakt z marką. Ze względu na stopniowe przenoszenie się życia towarzyskiego do internetu, obecność firmy w mediach społecznościowych jest nie tylko niezwykle istotna ze względów wizerunkowych, ale też praktycznych. Ostatecznie prowadzenie profilu na Facebooku czy Instagramie jest nie tylko relatywnie tanie (tą kwestią zajmiemy się w dalszej części artykułu), ale przede wszystkim niezwykle efektywne. Marketing internetowy zazwyczaj trafia w gusta osób już częściowo zainteresowanych produktem, a także pozwala na osiągnięcie efektu świeżości i łatwe wyeksponowanie społecznej reakcji na produkt (opinie użytkowników, reakcje pod postami itd.). To właśnie ten ostatni aspekt stanowi kluczowy krok do skutecznego prowadzenia profilu firmy w mediach społecznościowych – należy postawić na ciągłą interakcję z użytkownikami, zarówno w ramach częstego wstawiania postów, jak i odpowiadania na komentarze i angażowanie czytelników w życie profilu poprzez konkursy, zagadki czy inne działania typu call to action.
Tanie media społecznościowe dla firmy – prowadzić samodzielnie czy komuś zlecić?
W przypadku mniejszych firm większość właścicieli decyduje się na samodzielne prowadzenie profilów w mediach społecznościowych. Jest to zdecydowanie najtańsze rozwiązanie i wcale nie musi być błędem, ale wymaga doskonałej znajomości trendów w świecie marketingu internetowego. Profile na Facebooku czy Instagramie muszą być prowadzone ciekawie i właściwie, bo bezpośrednio przekłada się to na zasięgi oraz liczbę zainteresowanych klientów. W przypadku braku wiedzy i zdolności graficznych lub niewielkich zasobów czasowych warto zlecić komuś prowadzenie mediów społecznościowych. Generuje to umiarkowanie wysokie koszty, ale powinno pozytywnie przełożyć się na sprzedaż produktu.