Jak robić więcej w krótszym czasie?

Jak robić więcej w krótszym czasie?

18 czerwca, 2021 0 przez admin

Żyjemy obecnie w bardzo wymagających czasach. Większość z nas stawia przed sobą liczne cele. Chcemy robić karierę, dobrze zarabiać, mieć udaną rodzinę oraz rozwijać pasje. Bardzo często jednak na wszystkie te aktywności zwyczajnie nie wystarcza nam czasu. W sytuacji gdy brak czasu i ciągle niewykonane zadania, staja się źródłem frustracji warto poszukać sposobów na to, by poprawić swoją produktywność.

Wyrób sobie nawyk planowania

Lista zadań to coś, co powinien mieć każdy, kto chce być produktywny. Warto ją tworzyć wieczorem na kolejny dzień. Dzięki temu od rana wiadomo będzie, co jest dzisiaj do zrobienia. Listy powinny być możliwie krótkie. Zawieramy na nich trzy najważniejsze zadania i zaczyny dzień od tych, które są priorytetowe czyli popychają nas do przodu. Na liście warto też wykazać czynności drobne wraz z czasem jakie one zajmą. Swój plan pracy ustalamy na nie więcej jak 6 godzin, bo zawsze występują nieplanowane działania. To bardzo ważne aby mieć taki bufor, bo dzięki temu skończymy pracę wtedy co zakładaliśmy a nie później.

Priorytety

Umiejętność ustalania życiowych priorytetów jest ważna i jednocześnie dosyć trudna. Warto więc od czasu do czasu zastanowić się nad swoimi życiowymi celami. Bardzo szybko może okazać się, że dotychczas zbyt wiele czasu poświęcaliśmy na zadania mało znaczące. Jeśli przykładowo ktoś marzy o tym aby porzucić etat i mieć swoją firmę to każdego dnia powinien chociaż kilka minut poświęcić na działanie w tym kierunku. Może badać rynek, sprawdzać przepisy podatkowe i przede wszystkim odkładać pieniądze na rozruch firmy.

Asertywność

Wydawać by się mogło, że asertywność ma niewiele wspólnego z wolnym czasem. Otóż ma i to całkiem dużo. Jeśli nauczymy się odmawiać, nie będziemy tracić czasu na wykonywanie zadań, które powinien zrobić ktoś inny. Dotyczy to nie tylko pracy ale także życia prywatnego. Musimy nauczyć się odmawiać udziału w spotkaniach, które w niczym nam nie pomagają i nie są dla nas przyjemne. Osoby asertywne nie pozwalają się wykorzystywać, nie wykonują pracy za urzędnika czy pracownika banku, bo znają swoje prawa i potrafią się o nie upomnieć.

Duże zadania podziel na mniejsze

Każdy z nas ma takie zadania, których bardzo nie lubi i zwykle odkłada je na później. Dotyczy to przede wszystkim zadań dużych. Często są one proste do wykonanie, jednak bardzo rutynowe i czasochłonne. Najlepszym sposobem jest podzielenie takiego zadania na mniejsze etapy. Jednocześnie najważniejsze jest to, żeby w ogóle zacząć swoją pracę.